tiistai 26. elokuuta 2008

Sapulpa – Amarillo

...ja puolukat hilloon vai miten se meni. Tämä retki on kyllä sujunut käsittämättömän hienosti. Aurinko on paistanut koko matkan ja pyörät pelaavat kuin kello. (Don’t mess with ...)Texasissa ollaan ja saavuttiin tänne kello 18. Neljäsataa mailia takana ja nahka punottaa yhdellä jos toisella. Aamulla startattiin Sapulpasta kahvit naamaan ja liikkeelle kello 7. Ajeltiin ihan reilu aamupätkä yhdellä tankkaustauolla aina El Renoon saakka, jossa käytiin 66 – tyylisellä grillillä vetämässä yhdistetty lounas ja aamiainen.

Välillä oli tie vähän hakusessa ja oraali -GPS:llä oli käyttöä. Kävin kahden talon pihassa kolkuttelemassa ohjeita, mutta ei ollut ketään kotosalla. Sitten pysäytettiin pickup, joka johdatti meidät taas oikeaan suuntaan. Välillä mentiin yhteistuumin Interstatea pitkin ja välillä vanhaa routea. Tankkaus ja huoltotauolla pysähdyttiin Cherokee –ravintolassa, josta porukalle tarttui mukaan pientä inkkari tavaraa ja viimeinen stoppi Mc Leanissa, jossa oli hyvä Route66 museo ja taas tarttui tavaraa mukaan. Parin tunnin päästä limusiini tulee hakemaan meidät Big Texan Stek Ranchille ( http://www.bigtexan.com ), jossa halukkaat voivat kokeilla 72 ” unssin pihvin syömistä tunnissa, jolloin ateria on ilmainen. Ei taida meidän porukassa olla niin kovia pihvin pureskelijoita, vaikka viime päivät on kyllä kovasti harjoilteltu. Kyllä tää Texas on aakeeta laakeeta, Jiihaa!!!